Ze względu na obiecujące wyniki testów odbywających się na torze Hidden Valley oraz tych przeprowadzanych jeszcze w Polsce przed wysyłką pojazdu do Australii, zespół miał ogromne nadzieje na powtórzenie sukcesu z poprzednich zawodów. Do ostatniego momentu członkowie Lodz Solar Team byli pewni startu w wyścigu, szczególnie biorąc pod uwagę bezproblemowo zaliczone testy statyczne. Jednakże na kilkanaście godzin przed rozpoczęciem wyścigu przez Antypody, podczas przeprowadzania ostatniego z testów dynamicznych, w Eagle Two uszkodzeniu uległ falownik. Zespół został zmuszony do podjęcia próby szybkiej naprawy, jednak usterka okazała się na tyle poważna, że naprawa była niemożliwa w wyznaczonym przez organizatorów czasie (brak części zapasowych spowodowany był ich wysokim kosztem przekraczającym możliwości finansowe zespołu). Niestety, z tego względu Eagle Two nie mógł wziąć udziału w kolejnym etapie zawodów – wyścigu na dystansie 3 000 km przez cały australijski kontynent.
13 października 2019 roku z linii startowej w Darwin wystartowały 43 samochody zasilane energią słoneczną, reprezentujące najlepsze uczelnie z całego świata. Pojazdy były podzielone na 3 kategorie – Challenger (klasa wyścigowa, w której liczy się czas przejazdu trasy z Darwin do Adelaide), Cruiser (klasa pojazdów miejskich, w której należy przewieźć jak najwięcej osób na jak najdłuższym dystansie) oraz Adventure (otwarta dla wszystkich pojazdów zasilanych energią słoneczną).
W kategorii pojazdów miejskich typu Cruiser, w której uczestniczył pojazd Eagle Two, z 13 zespołów jedynie 3 ukończyły wyścig. Tegoroczna edycja zawodów przyniosła wiele zaskakujących wydarzeń i nieoczekiwanych zwrotów akcji, także jeśli chodzi o kategorię samochodów wyścigowych. Spośród 43 bolidów rozpoczynających wyścig jedynie 12 dojechało do mety na kołach. Problemów nie zabrakło także w walce o podium. Zespół Solar Team Twente zajmujący początkowo pierwsze miejsce, po 4 dniach wyścigu uczestniczył w wypadku spowodowanym przez silne podmuchy wiatru, przez co został wykluczony z dalszego udziału w zawodach. Jadący za nimi zespół Vattenfall Solar Team doznał z kolei awarii następnego dnia wyścigu, w wyniku której pojazd Nuna X doszczętnie spłonął. W ten sposób zarówno Mistrzowie jak i Wicemistrzowie z poprzednich lat zostali wykluczeni z wyścigu.